AYMOD Fuarı Destek Başvuruları Hakk.

AYMOD Fuarı Destek Başvuruları Hakk.

Değerli AYMOD Fuarı Katılımcımız,

28 Şubat – 02 Mart 2024 tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz AYMOD Ayakkabı Moda Fuarımızın T.C. Ticaret Bakanlığı destek başvuruları Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği Genel Sekreterliği (DAİB) tarafından alınacak olup, Destek Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden yüklemeniz gereken belgeleri aşağıda bilgilerinize sunarız.

İbraz Edilmesi Gereken Belgeler

1. Fuar organizatörünce şirketiniz adına düzenlenen "fuar katılım faturasının" XML formatında “Harcama Bilgileri” kısmına, PDF formatında suretinin ise Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir. (Daha önce yüklemiş olduğunuz diğer faturaların tamamının ilgili sekmeden silinmesi gerekmektedir.)
2. Fuar organizatörünce şirketiniz adına düzenlenen fatura bedelinin bankacılık kanalıyla ödendiğine dair bankaca onaylı Ödeme Belgesi / Belgelerinin, PDF Formatında Destek Hesaplaması Sekmesine ve Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir. (Daha önce yüklemiş olduğunuz diğer ödeme belgelerinin ve bilgilerinin tamamının ilgili sekmeden silinmesi gerekmektedir.)
3. Şirketiniz adına düzenlenen “Stant yapım/dekorasyon faturasının” XML formatında “Harcama Bilgileri” kısmına, PDF formatında suretinin ise Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir.
4. Şirketiniz adına düzenlenen “Stant yapım/dekorasyon fatura bedelinin bankacılık kanalıyla ödendiğine dair bankaca onaylı ödeme belgesi/belgelerinin, PDF formatında Destek Hesaplaması Sekmesine ve Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir. (Daha önce yüklemiş olduğunuz diğer ödeme belgelerinin ve bilgilerinin tamamının ilgili sekmeden silinmesi gerekmektedir.)
5. Stant yapım hizmeti aldığınız firmadan alınmış, alınan hizmetlerin detaylarını (Stant hizmeti alınan firmadan, stant yapımına konu hizmetlerin) gösteren ve fuar adı, m2, alınan hizmetlere ilişkin alt kalemler ve her bir alt kalem için ücretlerin ne olduğu ile bu alt kalemler için yapılan ödemeleri içeren imzalı belge/yazı alınarak PDF formatında Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir.
6. İbraz edilen fuar katılım sözleşmesi ve stant yapım sözleşmelerine ilişkin, Damga Vergisi Kanunu’na göre ödendiğini gösteren Damga Vergisi Beyannamesi ve Ödeme Dekontu /Tahsilat Makbuzu. Bahse konu sözleşme damga vergisinden muaf ise, bu muafiyete ilişkin firmanızca düzenlenecek ve ilgili Kanun/Tebliğ vb. mevzuat hükmünü içerecek bir açıklama yazısı.
7. Ticaret Bakanlığı talimatı gereği, her bir fuar destek başvurunuz için Dosya inceleme bedeli olarak 30,00- TL’nin T.C. Vakıflar Bankası Erzurum Şubesi IBAN:TR67 0001 5001 5800 7287 9922 74 no’lu hesabına yatırıldığını gösterir ödeme belgesinin PDF formatında Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir. (Açıklama kısmına “Fuar Adı destek başvurusu hizmet ücreti” yazılmalıdır)
8. Fuar tarihini kapsayan Kapasite Raporunuzun KEP adresinizden üyesi olduğunuz İhracatçı Birliğinin KEP adresine gönderilip DYS sisteminde Künye Evraklarına tarafımızca yüklemesi gerekmektedir. Eğer Pazarlamacı konumunda iseniz (İmalatçı Firma değilseniz) ürünlerinin tanıtımını ve pazarlamasını yapmış olduğunuz imalatçı firma ile fuar tarihi öncesinde yapmış olduğunuz (İmalatçı Pazarlamacı Sözleşmesi, imalatçı firma İmza Sirküleri ile yine imalatçı firmaya ait Kapasite Raporu) birlikte PDF Formatında tarayarak Başvuru Evrakları Sekmesine yüklemeniz gerekmektedir.
9. Stant alınlığınızı, standınızda sergilemiş olduğunuz ürün ve markalarınızı net şekilde gösterir 
Stant Görsellerinin Başvuru Evrakları Sekmesine yüklenmesi gerekmektedir.
10. Standınızda sergilemiş olduğunuz markalara ilişkin olarak, firmanız adına tescil edildiğini tevsiken Marka Tescil Belgelerinin başvuru evrakları sekmesine yüklenmesi gerekmektedir.
11. Katılımcının özel markalı üretim (private label) veya fason üretim gerçekleştirmesi halinde bu durumu tevsik edici belge/belgeler.

ÖDEME BELGELERİNE (BANKA DEKONTU vb.) İLİŞKİN ÖNEMLİ NOT

Ödemenin şirketiniz çeki ile yapılmış olması durumunda, “çek örneği” ve “çek bedelinin şirketiniz hesabından tahsil edildiğinin görülebildiği banka onaylı hesap özetiniz” ibraz edilmelidir.) (Cirolu Çek ile Yapılan Ödemeler Değerlendirmeye Alınmamaktadır)

E-FATURA’lara ilişkin ÖNEMLİ NOT

E-fatura ve e-arşiv faturalarının mutlaka “Harcama Bilgileri” ekranına XML formatında, PDF formatının ise “Başvuru Evrakları” ekranına yüklenmesi gerekmektedir. Yükleme esnasında hata alınması halinde, faturalar aşağıdaki linkleri verilen sayfalardan kontrol edilmelidir. Hatanın devam etmesi durumunda, faturaları “PDF Fatura” türünde seçip manuel olarak ilgili ekrana ekleyebilirsiniz. Bu durumda, faturanın kontrol edilebilmesi için XML formatının Başvuru Evrakları sayfasında belge tipi “E-Fatura (XML)” olarak eklenmesi gerekir. Sadece DYS veya GİB kaynaklı olarak XML eklerken hata alınan ve bu hatanın ispat edildiği durumlarda faturalar PDF formatında iletilebilir.

https://ebelge.gib.gov.tr/earsivsorgula.html 

https://ebelge.gib.gov.tr/EFaturaGoruntuleyici/Windows/Java18/EFaturaGoruntuleyici.jnlp